ÖĞRETİM ELEMANLARI |
Öğr. Gör. Yasemin BULUT Bölüm Başkanı |
Öğr. Gör. Dr. Erdal MERİÇ |
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ |
PROGRAMIN AMACI
Alanıyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında evrensel bilim ve eğitimi temel alan, kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilen, mesleğinin profesyonel gereklerini yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan, çocukların bütünsel gelişimine yönelik eğitimin yanında onlara müzik resim, drama gibi eğitimleri verebilen, çağ nüfusu çocuklarının eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında uygulayıcı, yaratıcı ve geliştirici niteliğe sahip, okul öncesi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi veren kurum ve kuruluşlarda görev alabilecek meslek elemanları yetiştirmektir.
VİZYON
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında; ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi üreten ve eğitim veren, sürekli kendini geliştiren, yaratıcı, araştırıcı, girişimci, çağdaş ve demokratik toplumun gerektirdiği, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, temel yaşam becerilerini günlük hayata aktarabilen, farklılıklara değer veren ve insan haklarına saygılı, öğrenmeye istekli, ruhsal ve bedensel yönden sağlıklı bireyler yetiştirmeyi kendine amaç edinmiş meslek elemanları yetiştiren bir program olmaktır.
MİSYON
Evrensel ölçütlere uygun eğitim sistemiyle, araştırma ve sorun çözme becerisine sahip, sürekli kendini geliştirebilen ve toplum yararına çalışan çocuk gelişimi ve eğitimi alanında meslek elemanları yetiştirmektir.
MEZUNLARIMIZ
Çocuk Gelişimi Programı mezunlarımız; “okul öncesi eğitimde öğretmen asistanı /kaynaştırma eğitiminde öğretmen asistanı” olarak, kamu ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu ve anasınıfı gibi okul öncesi eğitim veren kurumlarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk kulüplerinde ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilebilirler. Ayrıca, Çocuk Gelişimi Programını başarı ile tamamlayan mezunlarımızın ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı olmaları halinde “Okul Öncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği” 4 yıllık lisans programlarından birine dikey geçiş yapma hakları bulunmaktadır". Dikey Geçiş Sınavları hakkında http://www.osym.gov.tr adresinden detaylı bilgilere ulaşılabilir.
ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK BAKIMI VE GENÇLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMINDA YER ALAN DERSLER
1. SINIF GÜZ YARIYILI
DERS KODU |
DERS ADI |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
Z/M/S |
AKTS |
YD403 |
YABANCI DİL I |
2 |
0 |
2 |
Z |
2 |
TD411 |
TÜRK DİLİ I |
2 |
0 |
2 |
Z |
2 |
AİİT421 |
ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I |
2 |
0 |
2 |
Z |
2 |
ÇGE119 |
ÖZEL EĞİTİM I |
3 |
0 |
3 |
M |
3 |
ÇGE121 |
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ |
2 |
0 |
2 |
M |
2 |
ÇGE123 |
ÇOCUK GELİŞİMİ I |
3 |
0 |
3 |
Z |
4 |
ÇGE125 |
ÇOCUK VE OYUN |
2 |
0 |
2 |
M |
2 |
ÇGE127 |
KİŞİSEL GELİŞİM |
2 |
0 |
2 |
M |
2 |
ÇGE129 |
EĞİTİMDE ARAÇ GEREÇ GELİŞTİRME |
1 |
2 |
2 |
M |
4 |
ÇGE133 |
MATEMATİK |
2 |
0 |
2 |
Z |
3 |
SD131 |
İLKYARDIM |
3 |
0 |
3 |
S |
4 |
TOPLAM |
|
|
|
|
|
30 |
1. SINIF BAHAR YARIYILI
DERS KODU |
DERS ADI |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
Z/M/S |
AKTS |
YD404 |
YABANCI DİL II |
2 |
0 |
2 |
Z |
2 |
TD412 |
TÜRK DİLİ II |
2 |
0 |
2 |
Z |
2 |
AİİT422 |
ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II |
2 |
0 |
2 |
Z |
2 |
ÇGE122 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ |
2 |
0 |
2 |
Z |
2 |
ÇGE124 |
ÖZEL EĞİTİM II |
3 |
0 |
3 |
M |
3 |
ÇGE126 |
ÇOCUK GELİŞİMİ II |
3 |
0 |
3 |
Z |
4 |
ÇGE128 |
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI |
2 |
0 |
2 |
M |
2 |
ÇGE130 |
ÇOCUK VE DRAMA |
3 |
3 |
5 |
M |
3 |
SD134 |
ÇOCUK VE MÜZİK |
2 |
0 |
2 |
S |
2 |
ÇGE132 |
STAJ (30 GÜN) |
|
|
|
|
8 |
TOPLAM |
|
|
|
|
|
30 |
2.SINIF GÜZ YARIYILI
DERS KODU |
DERS ADI |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
Z/M/S |
AKTS |
ÇGE221 |
ÖZEL EĞİTİMDE UYGULAMA I |
2 |
4 |
4 |
M |
4 |
ÇGE223 |
ÖZEL GEREKSİMİNLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ |
3 |
0 |
3 |
M |
3 |
ÇGE227 |
ÖZEL EĞİTİMDE ARAÇ GEREÇ GELİŞTİRME |
1 |
2 |
2 |
M |
5 |
ÇGE229 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI |
3 |
0 |
3 |
M |
4 |
ÇGE233 |
İŞLETME YÖNETİMİ I |
3 |
0 |
3 |
M |
4 |
ÇGE235 |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ |
3 |
0 |
3 |
M |
4 |
SD225 |
ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ |
2 |
0 |
2 |
S |
3 |
SD231 |
ÇOCUKLA İLETİŞİM |
2 |
0 |
2 |
S |
3 |
TOPLAM |
|
|
|
|
|
30 |
2. SINIF BAHAR YARIYILI
DERS KODU |
DERS ADI |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
Z/M/S |
AKTS |
ÇGE222 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA I |
2 |
4 |
4 |
M |
5 |
ÇGE224 |
DAVRANIŞ YÖNETİMİ |
2 |
0 |
2 |
M |
3 |
ÇGE 238 |
İŞLETME YÖNETİMİ II |
3 |
0 |
3 |
M |
4 |
SD226 |
ÇOCUK VE ÇEVRE |
2 |
0 |
2 |
S |
3 |
SD230 |
ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ |
2 |
0 |
2 |
S |
3 |
SD236 |
ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA |
2 |
0 |
2 |
S |
3 |
SD240 |
İLETİŞİM |
2 |
0 |
2 |
S |
3 |
SD 228 |
ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA |
2 |
0 |
2 |
S |
2 |
SD232 |
SEMİNER |
2 |
0 |
2 |
S |
2 |
SD244 | MESLEK ETİĞİ | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 30 |